آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند
سرخط خبرها

مجموع مالیات تشخیصی برای اینفلوئنسر‌ها چقدر است؟ | شفاف‌سازی سازمان امور مالیاتی

  • کد خبر: ۱۷۲۸۵۱
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
مجموع مالیات تشخیصی برای اینفلوئنسر‌ها چقدر است؟ | شفاف‌سازی سازمان امور مالیاتی
سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد درحال صدور برگه متمم برای ۱۲۳ اینفلوئنسر با درآمد ۲ هزار میلیارد تومانی هستند؛ متممی که موجب می‌شود مالیات دریافتی از آن‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان شود.

به گزارش شهرآرانیوز - ابتدای هفته جاری «مهدی موحدی»، سخنگوی سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد مجموع تراکنش‌های واریزی برای ۱۲۳ اینفلوئنسر در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲.۳ هزار میلیارد تومان بوده و برای این افراد حدود ۱۷ میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده است.

این رقم مالیات در نظر گرفته شده با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی روبه‌رو شد. حال موحدی در گفتگو با تسنیم دراین‌باره شفاف‌سازی کرد: «۱۷ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی که به آن اشاره شده بود، برگه‌هایی بوده که پیش از رسیدن اطلاعات کامل بوده است.»

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اطلاعات کامل‌تر را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت به‌این‌ترتیب اطلاعات فروش و حساب‌ها را نیز کاملاً ارزیابی کرده و درنتیجه به‌واسطه این اطلاعات جدید درحال صدور برگه متمم هستند: «درحال جمع‌بندی اطلاعات هستیم و آن ۱۷ میلیارد تومان لزوماً مالیات ناظر بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات نیست و برای برخی افراد است.»

سرپرست مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی پیش‌بینی کرد که درآمدی بسیار بیش از این مقدار، یعنی به‌طور مثال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و بیشتر مالیات تشخیصی است که امکان وصول آن از سلبریتی‌ها وجود دارد.

او در پاسخ به سؤالی درخصوص ضریب مالیاتی اینفلوئنسر‌ها گفت: «به این دلیل که درآمد این افراد به‌عنوان درآمد تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین پس از کسر هزینه‌ها و به‌منظور تعیین درآمد، حدود ۴۵ درصد نسبت سود فعالیت منظور خواهد شد. به‌طور مثال فردی که یک کلیپ تبلیغاتی درست کرده و به سبب آن درآمدی داشته است، می‌تواند هزینه‌های مربوط به ساخت آن مانند هزینه تهیه موشن و… را با مدارک و مستندات ارائه کند که امکان کسر آن وجود دارد.»

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->